Нова українська школа

Документ“НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: концептуальні засади реформування середньої школи”пройшов громадське обговорення і ухвалений рішенням колегії МОН України 27 жовтня 2016 року.


КОНЦЕПЦІЯ ПОЯСНЮЄ ІДЕОЛОГІЮ ЗМІН В ОСВІТІ, ЩО ЗАКЛАДАЮТЬСЯ В ПРОЕКТІ НОВОГО БАЗОВОГО ЗАКОНУ “ПРО ОСВІТУ” (№ 3491-Д ВІД 04.04.2016). НАЙБІЛЬШЕ ОБГОВОРЮВАЛИСЯ І ПОТРЕБУЮТЬ ПОДАЛЬШОЇ КОНКРЕТИЗАЦІЇ ТА УЗГОДЖЕННЯ ПОЗИЦІЙ ТАКІ 5 ТЕМ:
  • Педагогіка партнерства.
  • Готовність до інновацій.
  • Нові стандарти й результати навчання.
  • Автономія школи і вчителя.
  • Фінансування освіти.
ПОДАЛЬШИЙ ГРОМАДСЬКО-ДЕРЖАВНИЙ ДІАЛОГ БУДЕ ОРГАНІЗОВАНИЙ ЗА ЦИМИ НАПРЯМАМИ.НАРАЗІ ФОРМУЄТЬСЯП’ЯТЬ РОБОЧИХ ГРУП,ЯКІ НАПРАЦЮЮТЬ ПУБЛІЧНІ ПОЛІТИЧНІ ДОКУМЕНТИ. НА ОСНОВІ ЦІЄЇ КОНЦЕПЦІЇ РОЗРОБЛЯТИМЕТЬСЯЗАКОНОПРОЕКТ “ПРО ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ”ТА ІНШІ НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ. ФОРМУЛА НОВОЇ ШКОЛИ ПОЄДНУЄ 9 КЛЮЧОВИХ КОМПОНЕНТІВ:
  1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві.
  2. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
  3. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.
  4. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.
  5. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
  6. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
  7. Нова структура школи, яка дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
  8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
  9. Сучасне освітнє середовище, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, освітян, батьків не лише в приміщенні навчального закладу.

У Концепції подано визначення понять“компетентність”, “ключові компетентності”:

компетентність– динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність;
ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особистуреалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.


Визначено 10 ключових компетентностей Нової української школи:

  • Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами.
  • Спілкування іноземними мовами.
  • Математична компетентність.
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях.
  • Інформаційно-цифрова компетентність.
  • Уміння вчитися впродовж життя.
  • Ініціативність і підприємливість.
  • Соціальна та громадянська компетентності.
  • Обізнаність та самовираження у сфері культури.
  • Екологічна грамотність і здорове життя.

Спільними для всіх компетентностейє такі вміння:

  • уміння читати і розуміти прочитане;
  • уміння висловлювати думку усно і письмово;
  • критичне мислення;
  • здатність логічно обґрунтовувати позицію;
  • виявляти ініціативу;
  • творити;
  • уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення;
  • уміння конструктивно керувати емоціями;
  • застосовувати емоційний інтелект;
  • здатність співпрацювати в команді.

Загальна тривалість повної загальної середньої освіти збільшиться до 12 років:

  • початкова освіта(тривалість –чотири роки);
  • базова середня освіта,яка здобувається в гімназії(тривалість –п’ять років);
  • профільна середня освіта,яка здобувається в ліцеї або закладах професійної освіти(тривалість –три роки).

Вкладення

Розмір: 91.09 Кб
Розмір: 41.81 Мб